Kerkelijk leven | Parochieleven | Verenigingsleven | Nuttige adressen H.HART
standhouders reglement 2018

 

 

 

Standhoudersreglement

 

15 december 2018

 

De Kerstmarkt Schoten Deuzeld vindt plaats op zaterdag 15 december 2018 van 15u tot 22u, i.s.m. Algemene Markthandelaars Vereniging en L.D.C. Cogelshof.

 

De inkomsten van de standgelden zijn volledig ten voordele van Het Goede Doel.

 

De inkomsten uit verkoop van artikelen zijn volledig ten voordele van de standhouders.

 

 info@dekerstgezellen.be                                            www.dekerstgezellen.be

 

  1. Artikel 1: Verhuring

    1. Een standplaats wordt verhuurd door het Inrichtend Comité: “De Kerstgezellen vzw.”, hierna vernoemd als IC. (Inrichtend Comité)

    2. De huurder van een standplaats dient op het inschrijvingsformulier duidelijk opgave te doen van zijn verkoopartikelen.

    3. Het IC heeft het recht om een aanvraag te weigeren op basis van de concurrentiële waren tussen de verschillende standhouders.

    4. De inschrijving is persoonlijk en kan niet aan derden geheel, of gedeeltelijk, worden afgestaan of overgedragen. Zij houdt in dat de ondertekenaar verplicht is zijn stand te betrekken, uitsluitend met artikelen die door hem bij de inschrijving werden opgegeven en dit gedurende de volledige duur van de kerstmarkt.

    5. Een inschrijving dient te gebeuren met het geëigende inschrijvingsformulier  (zie p. 5) dat teruggestuurd moet worden aan het IC en dient toe te komen per e-mail met leesbevestiging (info@dekerstgezellen.be) of per post (De Kerstgezellen vzw, Borgeindstraat 17 bus 1, 2900 Schoten)

    6. De overeenkomst tussen beide partijen is slechts geldig als:

 

  • Het IC tijdig een volledig ingevuld en ondertekend inschrijvingsformulier ontvangen heeft.

  • De standhouder de goedkeuring van het IC gekregen heeft (samen met de debetnota).

  • Het IC de betaling van het verschuldigde standgeld binnen de 2 weken ontvangen heeft.

 

    1. De beslissing van het IC volgt na de maandelijkse Raad van Bestuur.

       

  1. Artikel 2: Verkoop van drank

    1. Het IC vraagt aan het college van burgemeester en schepenen de machtiging voor de verkoop van alcoholhoudende dranken.

    2. Er wordt geen drank verkocht of aangeboden in glazen, blik of glazen flessen.  Uitzondering voor de verkoop van sterke drank in glazen flessen die niet ter plaatse wordt verbruikt.

    3. Bij verkoop om ter plaatse te worden verbruikt, worden de sterke dranken beperkt tot 22° en hiervoor geeft de standhouder, 3 weken voorafgaand aan de kerstmarkt, aan het IC een verklaring van zedelijkheid, niet ouder dan 3 maanden. (aan te vragen bij het gemeentebestuur).

 

 

 

  1. Artikel 3: Standplaatsen

    1. Buitenstandplaats. 1 unit buiten wordt vastgelegd op 3m lengte, 3 m diepte en een hoogte van 2,5 m en deze standplaatsen worden in open lucht opgesteld in de Stan. Meeuslei tussen de Marialei en de Deuzeldlaan te Schoten, naast de kerk.

    2. Binnenstandplaats. 1 unit binnen wordt vastgelegd op 2 tafels van 2 m tafellengte evenwijdig aan elkaar opgesteld met 1 m tussenruimte, dit is 2,5 m diepte en deze standplaatsen zijn beschikbaar in het LDC Cogelshof.

    3. De keuze wordt door de standhouder aangekruist op het inschrijvingsformulier.

    4. Het is aan de standhouders niet toegestaan om goederen tentoon te stellen buiten de aan hen toegewezen oppervlakte.

    5. Het organiseren van illegale activiteiten is verboden.

       

  2. Artikel 4: Inrichting

    1. Het inrichten van de stand gebeurt op zaterdagvoormiddag vanaf 11.00 uur en dient beëindigd te worden om 14.00 uur.

    2. De wegbedekking mag niet beschadigd worden en de stand mag niet worden vastgehecht aan de weg, de bomen, de verlichtingstoestellen, verkeerstekens en aanverwante goederen.

    3. Alles wat met het aanbrengen, inrichten en onderhoud van de standen in verband staat, is ten laste van de standhouder, uitgezonderd  de voorzieningen vermeld in de artikelen 7.3 en 7.8 van dit reglement.

       

  3. Artikel 5: Versiering

    1. De standhouders voorzien zelf de nodige sfeervolle kerstversiering binnen in hun stand, maar mogen het vermogen van  500 Watt per unit niet overschrijden.

       

  4. Artikel 6: Afval

    1. In het kader van het afvalbeleid en volgens politiereglement art 23 dienen de standhouders hun afval zelf mee te nemen. De containers die door het IC ter beschikking worden gesteld zijn voorzien voor de bezoekers (klanten).

       

  5. Artikel 7: Voorzieningen

    1. Elke buitenstandhouder voorziet zichzelf van een kraam, tent, wagen.

    2. Het zelf meegebrachte verlichtingsmateriaal mag, samen met de kerstversiering (zie art. 5.1), de 500 W per unit niet overschrijden.

    3. Er worden verdeelkasten voorzien met de nodige stopcontacten. De standhouders zorgen zelf voor de nodige verlengkabels.

    4. Elke standhouder kan zelf voorzien in een eigen verwarmingstoestel op gas. Deze toestellen dienen wettelijk erkend te zijn (BENOR) en het attest moet beschikbaar zijn.

    5. Elektrische verwarming is niet toegestaan.

    6. Bij een stroomonderbreking, ontstaan door het niet naleven van de regel op het maximaal vermogen (art. 5.1), behoudt het IC zich het recht om verhaal uit te oefenen op de standhouder voor eventuele schade, zowel aan het IC zelf als aan derden.

    7. Elke standhouder is verplicht zich te voorzien van een blusapparaat aangepast aan de verkoopwaar en de desbetreffende uitrusting.

    8. Op vraag van de standhouders kan het IC tafels en stoelen voorzien voor het uitstallen van de goederen.

    9. De verantwoordelijken van de cateringwagens dienen uiterlijk 3 weken voor de aanvang van de Kerstmarkt, via het IC, de keuringsattesten voor te leggen aan de brandweer van Schoten.

       

  6. Artikel 8: Opening, toegang en opruiming.

    1. Zoals voorzien in art. 4.1 dient de inrichting van de standen voltooid te zijn om 14.00 uur en dienen alle voertuigen van de markt verwijderd te zijn.

    2. Om 15.00 uur: officiële opening van de markt. De standhouders worden verzocht om bij de officiële opening in hun stand aanwezig te zijn.

    3. De markt is toegankelijk voor het publiek van 15.00 uur tot 22.00 uur.

    4. Standhouders zijn verplicht om hun stand onmiddellijk na de sluiting van de kerstmarkt op te ruimen en ten laatste tegen 23.00 uur. Niet opgeruimde standen zullen ontruimd worden op kosten en risico van de standhouder met eventueel verbeurdverklaring van de goederen

  7. Artikel 9: Verzekering, aansprakelijkheid, schade en betwistingen

    1. Indien de standhouder muziek in zijn stand speelt, zorgt hij zelf voor de nodige aanvragen bij SABAM. Hij zorgt er ook voor dat de muziek geen overlast bezorgt aan de naburige standhouders of in conflict komt met de algemene muziek die verzorgd wordt door het IC.

    2. Het IC is nimmer partij in twistgedingen van gelijk welke aard tussen standhouders en/of bezoekers en tussen standhouders en/of officiële instanties.

    3. Het IC kan onder geen enkel beding aansprakelijk gesteld worden voor verdwijning van goederen of enige andere schade.

    4. De standhouder is aansprakelijk voor alle door hem aangerichte schade aan het IC, hun aangestelde, het materiaal, aan andere standhouders of bezoekers, zowel schade veroorzaakt door hemzelf, zijn aangestelde, zijn materiaal of tentoongestelde voorwerpen.

    5. Door het ondertekenen van het inschrijvingsformulier verbindt de standhouder zich ertoe zich voldoende te verzekeren voor alle eventualiteiten en doet hij uitdrukkelijk afstand van elke eventuele vordering t.o.v. het IC als comité, zowel als persoonlijk en dit voor gelijk welke schade.

    6. In alle gevallen die niet uitdrukkelijk voorzien zijn in deze deelnemingsvoorwaarden is het IC dat in laatste aanleg beslist.

    7. Bij eventuele juridische geschillen is alleen de Rechtbank van Antwerpen bevoegd.

       

  8. Artikel 10: Annulatie

    1. Annulatie door de standhouder, 45 dagen vóór de aanvang geeft recht op een  terugbetaling van de betaalde inschrijvingssom, met mindering van 10 EUR administratiekosten.

    2. Annulatie door de standhouder tussen 45 dagen en 14 dagen voor aanvang geeft recht op een terugbetaling van de helft van de betaalde inschrijvingssom, met mindering van 10 EUR administratiekosten.

    3. Annulatie door de standhouder minder dan 14 dagen vóór de aanvang geeft geen recht op terugbetaling van de betaalde inschrijvingssom.

    4. Bij annulatie door de standhouder na de goedkeuring van de inschrijving en het versturen van de debetnota en vóór de betaling van het standgeld zijn dezelfde regels van toepassing en dient hij het resterende saldo te betalen met een minimum van 10 €.

       

  9. Artikel 11: Huurprijzen 2018

    1. Basisprijs voor een standplaats buiten en binnen: € 30,00. Per extra unit: € 20,00

    2. Elektriciteitsvoorziening voor verlichting, te leveren door het IC: € 5,00 per unit

    3. Een korting van 10 % wordt toegestaan voor debetnota’s voldaan vóór 1 juli 2018.

    4. Stortingen gebeuren op de rekening van De Kerstgezellen vzw.  BE87 7440 5834 5994

    5. Bij nalatigheid van betaling wordt art 1.6. toegepast.