Kerkelijk leven | Parochieleven | Verenigingsleven | Nuttige adressen H.HART
standhoudersreglement 2016

 

 

Reglement Standhouders

17 december 2016

  

E-mail: info@dekerstgezellen.be

De Kerstmarkt Schoten Deuzeld vindt plaats op zaterdag 17 december 2016 van 15 u tot 22 u en dit in samenwerking met Algemene Markthandelaren Vereniging en Lokaal Dienstencentrum Cogelshof.

De inkomsten van de standgelden zijn volledig ten voordele van het Het Goede Doel. De inkomsten uit verkoop van artikelen zijn volledig ten voordele van de standhouders.

1.            Artikel 1: Verhuring

1.1.  Een standplaats wordt verhuurd door het Inrichtend Comité: “De Kerstgezellen vzw.”, hierna vernoemd als IC. (Inrichtend Comité)

1.2.  De huurder van een standplaats dient op het inschrijvingsformulier duidelijk opgave te doen van zijn verkoopartikelen.

1.3.  Het IC behoudt zicht het recht om een aanvraag te weigeren op basis van de concurrentiële waarden tussen de verschillende standhouders.

1.4.  De inschrijving is persoonlijk en kan niet aan derden geheel, of gedeeltelijk, worden afgestaan of overgedragen. Zij houdt in dat de ondertekenaar verplicht is zijn stand te betrekken, uitsluitend met artikelen die door hem bij de inschrijving werden opgegeven en dit gedurende de volledige duur van de kerstmarkt.

1.5.  Een inschrijving dient te gebeuren met het geëigende inschrijvingsformulier  (zie p. 5) dat teruggestuurd mag worden aan het IC en dient toe te komen liefst voor 1 augustus 2016:         per email (info@dekerstgezellen.be) of

per post (De Kerstgezellen vzw, Borgeindstraat 17 bus 1, 2900 Schoten) ,

1.6.  De overeenkomst tussen beide partijen is slechts geldig als:

-       Het IC tijdig een volledig ingevuld en ondertekend inschrijvingsformulier ontvangen heeft.

-       De standhouder de goedkeuring van het IC gekregen heeft (samen met de debetnota).

-       Het IC de betaling van het verschuldigde standgeld ontvangen heeft.

1.7.  De beslissing van het IC volgt vóór 1 september 2016.

 

2.            Artikel 2: oprichting

2.1.  De minimum norm van de standplaats wordt vastgelegd op 3m lengte, 3 m diepte en een hoogte van 2,5 m. (dit wordt verder vermeld als 1 unit).

2.2.  §1. Het geheel van de kerstmarkt wordt in open lucht opgesteld in de Stan. Meeuslei      tussen de Marialei en de Deuzeldlaan te Schoten, naast de kerk.
                   §2. Enkele standplaatsen zijn binnen beschikbaar op het uitdrukkelijke verzoek van de standhouder. Dit verzoek dient vermeld te worden op het inschrijvingsformulier bij de “Opmerkingen”. Deze plaatsen worden verhuurd zolang er beschikbare plaatsen zijn.

2.3.  Het is aan de standhouders niet toegestaan om goederen tentoon te stellen buiten de aan hen toegewezen oppervlakte.

2.4.  Het organiseren van illegale activiteiten is verboden.

 

 

3.            Artikel 3: Inrichting

3.1.  Het inrichten van de stand gebeurt op zaterdagvoormiddag vanaf 09.00 uur en dient beëindigd te worden om 14.00 uur.

3.2.  Alles wat met het aanbrengen, inrichten en onderhoud van de standen in verband staat, is ten laste van de standhouder, uitgezonderd  de voorzieningen vermeld in de artikels 7.2 en 7.7 van dit reglement.

 

4.            Artikel 4: Versiering

4.1.  Standhouders voorzien zelf de nodige sfeervolle kerstversiering binnen in hun stand, maar mogen het vermogen van  500 W per 12 m² niet overschrijden.

 

5.            Artikel 5: Opruiming van de standen

5.1.  Standhouders zijn verplicht om hun stand onmiddellijk na de sluiting van de kerstmarkt op te ruimen. Niet opgeruimde standen zullen ontruimd worden op kosten en risico van de standhouder met eventueel verbeurd verklaring van de goederen.

 

6.            Artikel 6: Afval

6.1.  In het kader van het afvalbeleid wordt nadrukkelijk gevraagd om het afval in de juiste containers te deponeren, die door het IC ter beschikking worden gesteld. Afval dat in geen van de containers thuishoort dient door de standhouder zelf mee te worden genomen.

 

7.            Artikel 7: Voorzieningen

7.1.  Elke standhouder voorziet zichzelf van een kraam, tent, wagen.

7.2.  Het zelf meegebrachte verlichtingsmateriaal mag, samen met de kerstversiering (zie art. 4.1), de 500 W per 12 m² niet overschrijden.

7.3.  Er worden verdeelkasten voorzien met de nodige stopcontacten. De standhouders zorgen zelf voor de nodige verlengkabels.

7.4.  Elke standhouder kan zelf voorzien in een eigen verwarmingstoestel op gas. Deze toestellen dienen wettelijk erkend te zijn (BENOR).

7.5.  Elektrische verwarming is niet toegestaan.

7.6.  Bij een stroomonderbreking, ontstaan door het niet naleven van de regel op het maximaal vermogen (art. 4.1), behoudt het IC zich het recht om verhaal uit te oefenen op de standhouder voor eventuele schade, zowel aan het IC zelf als aan derden.

7.7.  Elke standhouder is verplicht zich te voorzien van een blusapparaat van minstens 1 kg (type auto).

7.8.  Op vraag van de standhouders kan het IC tafels en stoelen voorzien voor het uitstallen van de goederen.

 

8.            Artikel 8: Opening en toegang

8.1.  Zoals voorzien in art. 3.1 dient de inrichting van de standen voltooid te zijn om 14.00 uur en dienen alle voertuigen van de markt verwijderd te zijn.

8.2.  Om 15.00 uur: officiële opening van de markt. De standhouders worden verzocht om bij de officiële opening in hun stand aanwezig te zijn.

8.3.  De markt is toegankelijk voor het publiek van 15.00 uur tot 22.00 uur.

 

9.            Artikel 9: Verzekering, aansprakelijkheid, schade en betwistingen

9.1.  Indien de standhouder muziek in zijn stand speelt, zorgt hij zelf voor de nodige aanvragen bij SABAM.

9.2.  Het IC is nimmer partij in twistgedingen van gelijk welke aard tussen standhouders en/of bezoekers en tussen standhouders en/of officiële instanties.

9.3.  Het IC is noch als comité, noch persoonlijk aansprakelijk voor gelijk welke schade of ongeval veroorzaakt door hun fout, nalatigheid, fout van een aangestelde, door gebrek in de materialen of door de fout of nalatigheid van andere standhouders dan wel een bezoeker.

9.4.  Het IC kan onder geen enkel beding aansprakelijk gesteld worden voor verdwijning van goederen of enige andere schade.

9.5.  De standhouder is aansprakelijk voor alle door hem aangerichte schade aan het IC, hun aangestelde, het materiaal, aan andere standhouders of bezoekers, zowel schade veroorzaakt door hemzelf, zijn aangestelde, zijn materiaal of tentoongestelde voorwerpen.

9.6.  Door het ondertekenen van het inschrijvingsformulier verbindt de standhouder zich ertoe zich voldoende te verzekeren voor alle eventualiteiten en doet hij uitdrukkelijk afstand van elke eventuele vordering t.o.v. het IC als comité, zowel als persoonlijk en dit voor gelijk welke schade.

9.7.  In alle gevallen die niet uitdrukkelijk voorzien zijn in deze deelnemingsvoorwaarden is het IC dat in laatste aanleg beslist.

9.8.  Bij eventuele juridische geschillen is alleen de Rechtbank van Antwerpen bevoegd.

 

10.         Artikel 10: Annulatie

10.1.               Annulatie door de standhouder, 45 dagen vóór de aanvang: terugbetaling van de betaalde inschrijvingssom, met mindering van 10 EUR administratiekosten.

10.2.               Annulatie door de standhouder, 14 dagen vóór de aanvang: geen terugbetaling van de betaalde inschrijvingssom

 

11.         Artikel 11: Huurprijzen 2016

11.1.               Minimum standaardnorm voor een standplaats: 3 m lengte, 3 m diepte en max. 2,5 m hoogte vooraan (= 1 unit):    € 30,00. Per extra unit:   € 20,00

11.2.               Voor elektriciteitsvoorziening, te leveren door het IC: € 5,00

11.3.                      Een korting van 10 % wordt toegestaan voor debetnota’s voldaan vóór 1 juli 2016.

11.4.               Het inschrijvingsformulier kan worden toegezonden via de post (De Kerstgezellen vzw, Borgeindstraat 17 bus 1, 2900 Schoten) of per email (info@dekerstgezellen.be)

11.5.               Stortingen gebeuren op de rekening van het IC bij Kredietbank:
                          De Kerstgezellen vzw.

IBAN: BE87 7440 5834 5994

BIC:      KREDBEBB

 

 

 

Kerstmarkt & Happening

 

17 december 2016

Inschrijvingsformulier

Lees eerst het standhoudersreglement a.u.b.

Tarief voor een standplaats op de kerstmarkt: € 30,- voor de eerste unit, € 20,- per volgende unit.

Indien elektriciteit gewenst: € 5,-  Korting voor betalingen vóór 1 juli 2016 (zie art. 11.3): 10%

Ondergetekende : ……………………………………………………………………………….

Adres : …………………………………………………………………………………………..

            …………………………………………………………………………………..………

Vereniging: ……………………………………………………………………………………..

Telefoonnr. : ………………………………….GSM : …………………………………………

Email: ..………………………………………………………………………………………….

Wenst deel te nemen aan de kerstmarkt met volgende artikels: (zie art. 1, §1.2)

……………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………..………………………..

……………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………..…………………………..

…………………………………………………………………………..………………………..

Opmerkingen : ……………………………………………………………………………………………………

Mijn Bestelling:

Aantal gevraagde units: …………………     Aantal tafels:  ………..      Aantal stoelen: ……...

Breng verwarming op gas mee:         Ja / Neen (schrappen wat niet past)

Elektriciteit gewenst:                                     Ja / Neen (schrappen wat niet past)

Andere: …………………………………………………………………………………………..

 

Openingsuren kerstmarkt op zaterdag 17 december 2016: van 15.00 uur tot en met 22.00 uur.

Opbouw: van 9.00 uur tot 14.00 uur.

 

Respecteer de rust van de buurtbewoners bij het opruimen van uw standplaats a.u.b.

 

      Vul het inschrijvingsformulier volledig en met drukletters in en stuur het zo vlug mogelijk, liefst vóór 1 augustus 2016 ondertekend terug naar het IC per email of per post (Art. 1.5)

      Hebt U aangeduid dat u het reglement hebt gelezen en goedgekeurd?

      Beoordeling van de inschrijving volgt vóór 1 september 2016. (Art. 1)

      Na goedkeuring van uw inschrijving sturen we u een debetnota. Gelieve deze zo snel mogelijk te voldoen op het rekeningnummer dat staat aangegeven op de nota.

      Inschrijving is pas definitief na ontvangst van de betaling, die uiterlijk 2 weken na ontvangst van de debetnota wordt verwacht. Een korting van 10% wordt toegekend aan betalingen uitgevoerd vóór 1 juli 2016. (Art. 1 en Art. 11.3)

 

Datum, handtekening en bevestiging kennisname reglement 2016             ……/…../2016

 

 

 

Email:info@dekerstgezellen.be    adres: De Kerstgezellen vzw,  Borgeindstraat 17 bus 1 2900 Schoten